Alla inlägg under mars 2015

Av knorran - 3 mars 2015 16:50

Tisdag betyder för mig ledig dag. En dag till att uträtta de ärenden jag inte hinner de dagar jag jobbar. Även idag hade jag ärenden men dom "råkade" trilla ur schemat.


Idag var jag till en KBT terapeut... Det var den bästa timmen i mitt liv på lääänge. Tiden går fort då man har roligt sägs det... Men tiden går fruktansvärt för fort då man har en hel novell att bubbla ur sig på en timme.

Jag har lite dålig erfarenhet från sånt här och jag trodde ju att jag skulle kunna bearbeta allt på egen hand då jag ändå läste psykologi.

Fine, jag blev klokare på varför man gör de val man gör osv. Men jag har ju aldrig kunnat ge mig själv de verktyg jag behövt för att kunna gå vidare.


Jag älskar att ordbajsa. Jag har mun diaree.. Grand deluxe även.. Idag fick jag prata.. Jag fick sätta mig själv i centrum utan att få dåligt samvete.. Fy faan va underbart det var trots att jag bröt ihop.. Jag vill inte visa hur otroligt svag jag är.. Ibland är det svårt att stoppa det kommer ju bara.. Tårarna alltså..
 Sen som grädden på moset så blev jag inte dömd för mina känslor, tankar mm. De som jag pressar ner för att inte belasta alla andra, för jag vet ju innerst inne att dom skulle bli ledsna av att höra vad som verkligen rör sig i min kropp och min urladdade hjärna.


Hur som... Då jag gick mot bilen så kände jag mig minst 10 kg lättare. Hon hade ju lyssnat och även satt ord på så mycket, nästan så hon såg rätt igenom mig och läste varenda liten millimeter av mig. Hyser stort hopp i att jag kan landa med hennes hjälp. Lyckan att kanske få livet tillbaka skulle vara överväldigande. Nästan som att få barn kan jag tro.

Men vägen dit är lång. Men jag känner hopp.


Fick en fråga om vad som gör mig lycklig/får mig att må bra typ.. Jag kunde inte svara på det.. Jo visst mina barn, men samtidigt kan dom göra mig arg, frustrerad,ledsen å allt och jag måste ju kunna komma på något annat. Kommer kanske dröja ett tag innan jag kan svara på det, men ska försöka till nästa gång vi ses.


Mina problem då?

Måste gå tillbaka till 2012 och kolla allt från dess.. Eller är det idagsläget? Nä nu blev jag osäker... Tänk om min hjärna skulle kunna vara snäll och låta mig minnas saker som kan vara bra att komma ihåg   

Jag skulle vilja sluta gråta.. Jag gråter för ofta, när jag kör bil, hänger tvätt, sitter på toa, går ut med hunden, ja när som kan jag börja gråta..


Nä nu ska jag mysa med sonen!


Tjing!!!

Ovido - Quiz & Flashcards