Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

9 dagar...

Av knorran - 14 augusti 2018 13:10

Kvar innan jag ska upp i tingsrätten igen. Blev stämd av mellansonens pappa på vårdnad, boende och umgänge.

Mitt mående just nu är inte det bästa. Jag är rädd, sårad och full av ångest. Rädd att förlora min son, sårad av olika anledningar och har ångest över att jag sitter i den situation jag sitter i. Jag vill bara gråta. Skulle kunna gråta varje dag hela dagarna. Men biter ihop och hoppas att det går över.


Rädslan med tingsrätten... det beror på att jag inte litar på rättsystemet sesan jag blev dömd för något jag inte gjort. Att nu samma rättsväsende ska få besluta om var min son ska bo, vem som ska ha vårdnaden samt umgänget känns inte tryggt.

Rädslan att dom inte lyssnar på vad min son vill.


Jag vet inte vem jag ska prata med om det här. Vill ju inte tynga andra med mina problem,känslor och allt. Önskar att jag hade ett stöd, en famn att gråta ut i, få höra att jag är en bra mamma, att jag är en bra person och att allt kommer lösa sig. Ha någon som bryr sig om mig och överöser mig med kärlek och styrka. 


Som det är nu så duger jag inte till något, gör inget bra och bara gnäller för min insida mår dåligt. Jag låter familjen ta stryk bara för att jag är nervös och rädd. Det tynger... är som 3 ton med sten på mig. En känsla av att inte kunna röra mig, knappt kan andas av tyngden.


Hoppas verkligen att när detta är över att jag blir mitt glada, trevliga gamla jag.. inte denna rädda, otrygga tjej som känner att alla avskyr. 


Tack för ordet!

 
 
Ingen bild

Tanja

14 augusti 2018 14:57

Ge aldrig upp!!!
Vi sitter i nästan samma sits du och jag...
Skriv ner dina känslor här. Du är anonym.
Sortera känslor. Gråt.Skriv ner.
Du är unik och den bästa mamman för ditt barn!
Massa styrkekramar!!!

knorran

11 oktober 2018 22:36

Tack snälla!! Är så jävla jobbigt att få så mycket skit. Gråter ofta för att lätta hjärtat.

Styrkekramar i massor!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knorran - 27 december 2020 13:55

Jul och nyår är den tid som är den jobbigaste för mig. Samma sak varje år.  Ständigt trött och orkeslös, värk varje dag och humöret tryter.   Julen har iaf varit bra. Nöjda barn är lika med en nöjd mamma. Fast känslan över att inte kunna ge d...

Av knorran - 1 mars 2019 10:46

Vad gör man då orken inte räcker till?  När man känner att man har inget kvar att ge.. När man tappat livsgnistan helt? Vad gör man när alla går emot en och man måste kämpa för att hålla sig flytande så man inte drunknar? Jag säger av mig delti...

Av knorran - 30 december 2018 09:50

Och ångesten håller krampaktigt sina klor kvar i mig. I år hade jag inte alls någon julkänsla för fem öre. Snarare ångest deluxe. Den där jävla ångesten... den förföljer mig som en skugga, smyger sig på mer och mer, gör allt så mycket värre än det ...

Av knorran - 12 oktober 2018 10:50

Ska hämta min dotter idag och vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Tankarna är på helt annan plats. Melissa Horn sjunger i hörlurarna och hennes texter speglar nästan mitt liv och känslor... Känslorna åker berg och dalbana as always..    D...

Av knorran - 14 maj 2018 04:30

Jag måste lära mig att lita på magkänsla.  Måste lära mig att inse att inget går så lätt och smidigt i mitt liv.   I fredags for min mellan till sin far. Vi ligger i tvist och har en soc utredning som pågår.  Allt bara för att han är så dum o...

Ovido - Quiz & Flashcards