Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

Söndag!

Av knorran - 15 februari 2015 15:53

Söndag och ångesten inför måndagen infinner sig i vanlig ordning.


Helgen har varit trevlig.. Började med en trevlig kväll ute med en av mina få väninnor som jag har kvar. Men vem kräver massor av vänner då man har få men riktigt bra och underbara bönor?!

Vi var ute och tog en liten pubrunda och jag fick mig min efterlängtade Martini blanco ;)

Avslutade med en subway macka som satte sig på tvären i magen så vi båda fick sota för det på lördagen. Hahaha


Lördagen blev en intressant dag för mig. Jag följde med på ett Al-anon konvent. Jag hörde talas om Al-anon via min väninna som jag var med i fredags. För de som inte vet vad det är så kan jag säga att det är för de som har/är närstående/medberoende/vän till någon med missbruks problem.


Ja jag är en närstående och en medberoende. Men som det kändes under dagen då man fick höra de som varit med där ett tag, hur dom haft det och så vidare så fick jag känslan av: Vad gör jag här? Jag har inte samma problem som dessa underbara människor har/haft. Jag pratade med en massa olika personer där och berättade min situation och hur jag kände det. Det som dom sa var: Och du sa att du var? Närstående och medberoende ja.. Men du har inget här att göra sa du? Okej.. Så du är inte påverkad av alkolismen? Du har väl kommit till rätt ställe?!


Ja nu så här efteråt så har jag funderat.. MASSOR! Jo jag är påverkad av alkolismen, jag har en del med mig i bagaget ang den där sjukdomen. Jag har en närstående som påverkar mig väldigt negativt och det påverkar även mitt förhållande till min familj väldigt negativt. Jag kanske platsar där ändå. Även fast jag INTE vill erkänna att jag borde vara där så trivdes jag väldigt bra i det där kärleksfulla gänget trots min blyghet och rädsla för det nya.

Men kommer jag då att fortsätta gå på dessa möten? Jag vet inte. Jag tycker ju fortfarande att jag inte är så påverkad så jag känner att jag inte platsar in än.

Ska nog fundera lite till.....


Idag då? Jo det har varit en slappar och städdag. Idag gör jag inte många knop. Laddar inför morgondagens arbete och barnhämtning.


Nu hägrar tvn!

Tjing!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knorran - 27 december 2020 13:55

Jul och nyår är den tid som är den jobbigaste för mig. Samma sak varje år.  Ständigt trött och orkeslös, värk varje dag och humöret tryter.   Julen har iaf varit bra. Nöjda barn är lika med en nöjd mamma. Fast känslan över att inte kunna ge d...

Av knorran - 1 mars 2019 10:46

Vad gör man då orken inte räcker till?  När man känner att man har inget kvar att ge.. När man tappat livsgnistan helt? Vad gör man när alla går emot en och man måste kämpa för att hålla sig flytande så man inte drunknar? Jag säger av mig delti...

Av knorran - 30 december 2018 09:50

Och ångesten håller krampaktigt sina klor kvar i mig. I år hade jag inte alls någon julkänsla för fem öre. Snarare ångest deluxe. Den där jävla ångesten... den förföljer mig som en skugga, smyger sig på mer och mer, gör allt så mycket värre än det ...

Av knorran - 12 oktober 2018 10:50

Ska hämta min dotter idag och vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Tankarna är på helt annan plats. Melissa Horn sjunger i hörlurarna och hennes texter speglar nästan mitt liv och känslor... Känslorna åker berg och dalbana as always..    D...

Av knorran - 14 augusti 2018 13:10

Kvar innan jag ska upp i tingsrätten igen. Blev stämd av mellansonens pappa på vårdnad, boende och umgänge. Mitt mående just nu är inte det bästa. Jag är rädd, sårad och full av ångest. Rädd att förlora min son, sårad av olika anledningar och har å...

Ovido - Quiz & Flashcards