Alla inlägg under maj 2013

Av knorran - 16 maj 2013 14:16

Finns det så himla mycket att säga?

Ja, kanske... Men hur gick det då?

Jo det gick som så att straffet blev lägre, men inte som min advokat hade hoppats på. Blev dagsböter på 3000:-.

Jaha men nu då? Jo jag kommer överklaga IGEN, Jag kan ju inte leva med att "jag hade en chans kvar men jag tog den inte" känslan på mitt samvete. Så.. Då jag nu höll på att bli friad men de 3 kvinnliga ville fälla mig, så ser jag ju endå en chans till att HD kanske (om dom nu tar detta ärende) att dom friar mig.


Jag vill inte ha ett straff för något som jag inte har gjort. Jag kan ju  inte ska behöva ta en så stor smäll bara på grund av en lögn. Eller hur?!


Så hur mår man i allt då? Jo tack, jag mår som vanligt. Berg och dalbana, eller så kan man kalla mig för "bitterfittan" för det gör jag vissa dagar. Men det är inte alla som får se det humöret.   


Den här veckan har jag mått som en jag vet inte vad. Känner att jag skulle kunna sätta mig ner och bara gråta.

Gråta för att allt är som det är, att inte bli förstådd, att inte livet kan gå tillbaka till det normala, att inte kunna leva livet utan dessa bekymmer, att inte kunna vara den mamma som jag en gång var, att inte ha ett fungerande liv för att vara exakt. Mitt liv suger!

Och mår man som jag gör så fungerar ju inte nått, kroppen fungerar inte som den ska, allt blir bara fucked up.


Då jag fyller år, eller kanske i morsdags present så önskar jag mig ett nytt liv! Ett liv med mina barn, ett liv som är problem fritt, ett liv där man slipper tänka på alla dessa måsten, ett liv fyllt av kärlek, ett helt jävla normalt liv önskar jag mig. För just nu är mitt liv onormalt.


Ja men gör något åt det då!! Jaja.. Som vad? Ta tag i psykologi boken igen och fortsätta läsa och se om det finns svar där?! Det gör det inte, man får bara bättre insikt i vad som händer i kroppen och varför man gör som man gör. Men intressant äre.


Sluta klaga, ta tag i livet och åk för fasen och hämta barnen nu!!

Jaa jag ska!


Tjing!!

Av knorran - 6 maj 2013 08:06

Men det är fortfarande samma bekymmer.


I helgen som vart så har jag varit borta. Ja iaf till hälften. Då Benjamin skulle komma hem så flydde jag till syster.

Lördagen bjöd på en massa nyttigheter att ha med sig i bagaget då jag jobbar som fristående konsulent. En dag som gick i LR anda. Helt underbart roligt och intressant va det. Ni som missade det, ja ni missade mycket skratt och ni missade att få träffa våra underbara uppliners och managers. Men.. Har ni tur så kommer chansen nästa år igen.

Men fram tills dess så har jag lite att stå i.


Kan säga att jag säljer en dryck... Mind master... Den är emot stress.

Jag kommer inte ihåg om jag berättat om mitt syndrom som jag dragit på mig. Två ggr har jag iaf ätit kortison mot nått som heter Tietze syndrom. Det är en inflammation i fästet mellan bröstben och revben. Låter inte så skönt va?! Det va det inte heller. Men iaf detta syndrom är stressrelaterat och då jag fick höra på LR eventet i Sthlm att denna Mind Master ska just motverka stress så fick jag elefant öron a la Dumbo. Jag och syster beställde 10 flaskor på direkten!!!   

Då flaskorna kom så sprättade jag en och sen dess så har jag blivit som en filbunke inombords. Stressen är som bortblåst och allt annat är så mycket bättre. Denna underbara dryck har alltså "tagit" min stress och gjort mig mer harmonisk och mer koncentrerad. Den är SUPER!! Men.. Jag tycker att bismaken är lite mysko men ner går den. Gå in på denna länk och läs om drycken.

www.lrworld.com/se/produkterna/haelsa/mind-master


Nog om denna mirakel dryck. Vill du köpa den säg till   


Idag så ska jag kolla på nått nytt. Nått nytt som kan göra mig lite mer tillfreds med mig själv. Nyfiken? Jag säger inget hahaha

Men det ska bli roligt och intressant iaf. Kaffe påfyllning....


Ny vecka nya tag!! Nu ska jag ta tag i "arbetet" på riktigt!!


Men först. En morgon sup av Mind master och ringa VC för att kolla upp hälsenorna på min sportgalning!


HA en underbar dag för det ska jag!!

Tjing!!!

Av knorran - 2 maj 2013 10:45

Jaha.. Då sitter man här igen.. Funderandes i massor..


Det är dryga veckan kvar nu innan den "nya" domen är klar. Väntar och väntar och gruvar mig för vad det kan tänkas stå. Jag lovade mig själv att inte ha några förhoppningar, men det är ju hoppet som lämnar en sist. Eller hur?!

Men trots att jag lovat mig själv att inte hoppas på nått bra så kan jag iaf inte sluta hoppas. Jag hoppas så innerligt på att dom har nå vett att inse att det inte är så som det har blivit sagt och att dom häver tingsrättens beslut.


Sen funderar jag... Ska jag vänta tills det dimper ner i brevlådan eller ska jag hämta det där?? Jag vet inte.. Men sist hämtade jag, för jag klarade inte av att vänta. Men tänk om jag hämtar det och blir så sjukt besviken på vad det står?! Hur gör jag då? Jaja... Men men... Det får bli ett senare problem.


På måndag ska jag kolla på en lägenhet iaf. Men vet inte om jag vill ha den. Men det var en billig hyra tack och lov. Allt ingick som el,bredband, tv mm... Men ja vet inte. Beslutsångest ala grande!


Nu ska jag göra nå nytta så att jag slipper fundera en massa.


Tjing!!





Ovido - Quiz & Flashcards