Direktlänk till inlägg 24 april 2013

En dag kvar..

Av knorran - 24 april 2013 12:41

Tänk vad tiden går fort. Endast en natt kvar.. Sen är det dags igen.

Nervös?! Japp kan jag lova. Känner att jag skulle kunna klättra på väggarna för att jag inte vet vart jag ska ta vägen.


Och det bästa av allt är ju att då det ena börjar att gå mot sitt slut så tar det andra vid.

Igår var jag på utvecklingssamtal på skolan. Oj vad kul!! Fick mig ytterligare en chock. Trodde aldrig att jag skulle få vara med om detta. Min mellan (7 år) hade misskött sig. REJÄLT!! Han och en kompis hade bundit fast en annan kille i klassen vid ett träd och hotat att slå honom med bandyklubbor. HJÄLP!!! Vart ska detta sluta. Imorgon ska dom ha samtal med berörda föräldrar/barn + rektor och fröken. Och jag kan ju inte vara med och dom vet inte vad jag ska göra men dom vet att jag inte kommer iaf. Som till råga på detta så känner jag mig väldigt avskydd från vissa personer. Fröken frågade sonen min om han visste vad som skulle hända om en vuxen gjorde likadant. Nej sa han. Jo du, då hamnar man i fängelse för det där är frihetsberövande. På andra sidan bordet sitter sonens pappa och hånler (iaf vad jag tyckte att det såg ut som) och där sitter jag med den fröken som hade ett finger med i spelet i mitt helvete. Sen får jag även höra att om sonen skulle ta med sig läsboken från pappan till mig så skulle den aldrig komma tillbaka till pappan så det gick inte för sig minsann.


Då blir jag till att känna så här: Underbart att man som vuxen kan svälja stoltheten och göra sitt jobb korrekt. Att sitta och klanka ner på den ena föräldern är väl inte ok?! Inte inför barnet som ser då jag blir illa till mods. Jag satt där med 2 personer som jag inte gillar för fem öre men jag svalde och var trevlig tills det rann över. Pappan pressade sonen till att berätta vilket fult ord den bundne pojken hade sagt, varpå min son sa att han inte kom ihåg. Detta hände i måndags. Jag anser att han har ju iaf varit duktig och sagt vad som hade hänt och han vet att det var helt FEL att han gjorde så där. Så där brann jag av. Att få sitta där både jag och min son med dessa 2 personer som bara klagar på oss båda det kändes fördjävligt.


Min syster tycker att jag ska anmäla skolan pga så som fröken betedde sig mot mig. Men vad tjänar det till?! Jag är ju inte omtyckt där iaf så det skulle inte bli bättre om jag gjorde en anmälan. Men vem vet. Jag kanske gör en. Fortsätter det så här då blir det så.


Jag hoppas så innerligt på att hovrätten nu kan ge mig en friande dom. Men ändå så vågar jag inte tänka att dom gör det. Jag intalar mig själv att det kommer bli samma dom som tingsrätten satte, bara för att inte tända det där lilla ljuset inom mig som gång på gång släcks. Blir bara ledsen och besviken. Om och om igen. När ska detta ekorrhjul sluta snurra?! Jag vill komma ur det NU!! Helst i fjol.. Typ..


Så vad ska man fylla dagen med idag då så att man slipper tänka så mycket på morgondagen? Har inte den blekaste.. Känns bara så jävligt allting. Bryta ihop kanske så att man kan ta ett nytt friskt andetag så att jag pallar med att stå stark imorgon?? Ja det ska jag nog göra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knorran - 27 december 2020 13:55

Jul och nyår är den tid som är den jobbigaste för mig. Samma sak varje år.  Ständigt trött och orkeslös, värk varje dag och humöret tryter.   Julen har iaf varit bra. Nöjda barn är lika med en nöjd mamma. Fast känslan över att inte kunna ge d...

Av knorran - 1 mars 2019 10:46

Vad gör man då orken inte räcker till?  När man känner att man har inget kvar att ge.. När man tappat livsgnistan helt? Vad gör man när alla går emot en och man måste kämpa för att hålla sig flytande så man inte drunknar? Jag säger av mig delti...

Av knorran - 30 december 2018 09:50

Och ångesten håller krampaktigt sina klor kvar i mig. I år hade jag inte alls någon julkänsla för fem öre. Snarare ångest deluxe. Den där jävla ångesten... den förföljer mig som en skugga, smyger sig på mer och mer, gör allt så mycket värre än det ...

Av knorran - 12 oktober 2018 10:50

Ska hämta min dotter idag och vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Tankarna är på helt annan plats. Melissa Horn sjunger i hörlurarna och hennes texter speglar nästan mitt liv och känslor... Känslorna åker berg och dalbana as always..    D...

Av knorran - 14 augusti 2018 13:10

Kvar innan jag ska upp i tingsrätten igen. Blev stämd av mellansonens pappa på vårdnad, boende och umgänge. Mitt mående just nu är inte det bästa. Jag är rädd, sårad och full av ångest. Rädd att förlora min son, sårad av olika anledningar och har å...

Ovido - Quiz & Flashcards